joi, 10 septembrie 2009

Dulceata de rosii verzi sau de gogonele

Exista inca o alta varianta, cu rosii verzi mari, carora le curatam pielea, le tocam si le puneti in zahar.

Ieri seara, am terminat dulceata, deci am asteptat dimineata pentru a face fotografiile.
Gustul este foarte bun, nu ma asteptam la asa ceva, dar anul viitor voi reface aceasta dulceata, mai ales ca este economica, aveam rosiile...
Ingrediente :
- 2 kg de rosii verzi
- 1.2 kg de zahar
- 1 lamaie netrata
- 1 paharel de rom sau 10 cl de rom
Spalati si uscati rosiile, apoi le taiati in felii subtiri. Puteti de asemenea sa le treceti in robot, sa le macinati, daca vreti sa obtineti bucati mai mici, pentru ca felia de rosii ramane intreaga dupa fierbere in dulceata.
Eu am folosit numai rosiile micute si foarte verzi.
Dupa ce sant taiate, le puneti intr-un vas timp de 24 ore cu zahar, alternati un strat de rosii, unul de zahar si acoperiti cu o folie de plastic alimentar.
A doua zi, puneti rosiile intr-un vas, de preferinta din fonta si incalziti la foc potrivit. Intre timp taiati spalata si uscata, o taiati in felii subtiri, inlaturand samburi si adaugati cu rosiile.
Lasati sa fiarba timp de 1 ora si 15 minute, amestecand din cand, sa nu se prinda. Curios, nu mi s-a format spuma...
Apoi, adaugati romul si lasati sa fiarba inca 15 minute, astfel alcoolul se evapora.
Si ultima operati, puneti in borcanele sterilizate cu capac in metal si intoarcetile imediat, ca sterilizarea sa se continue.
Dupa ce s-au racit le puneti la pastrare intr-un loc la rece si fara lumina.
Daca vreti sa obtineti o culoare mai aurie, cum am pus pe farfurie, trebuie sa utilizati rosii care incep sa se coaca.

Trimiteți un comentariu