joi, 10 septembrie 2009

Dulceata de rosii verzi sau de gogonele

Exista inca o alta varianta, cu rosii verzi mari, carora le curatam pielea, le tocam si le puneti in zahar.

Ieri seara, am terminat dulceata, deci am asteptat dimineata pentru a face fotografiile.
Gustul este foarte bun, nu ma asteptam la asa ceva, dar anul viitor voi reface aceasta dulceata, mai ales ca este economica, aveam rosiile...
Ingrediente :
- 2 kg de rosii verzi
- 1.2 kg de zahar
- 1 lamaie netrata
- 1 paharel de rom sau 10 cl de rom
Spalati si uscati rosiile, apoi le taiati in felii subtiri. Puteti de asemenea sa le treceti in robot, sa le macinati, daca vreti sa obtineti bucati mai mici, pentru ca felia de rosii ramane intreaga dupa fierbere in dulceata.
Eu am folosit numai rosiile micute si foarte verzi.
Dupa ce sant taiate, le puneti intr-un vas timp de 24 ore cu zahar, alternati un strat de rosii, unul de zahar si acoperiti cu o folie de plastic alimentar.
A doua zi, puneti rosiile intr-un vas, de preferinta din fonta si incalziti la foc potrivit. Intre timp taiati spalata si uscata, o taiati in felii subtiri, inlaturand samburi si adaugati cu rosiile.
Lasati sa fiarba timp de 1 ora si 15 minute, amestecand din cand, sa nu se prinda. Curios, nu mi s-a format spuma...
Apoi, adaugati romul si lasati sa fiarba inca 15 minute, astfel alcoolul se evapora.
Si ultima operati, puneti in borcanele sterilizate cu capac in metal si intoarcetile imediat, ca sterilizarea sa se continue.
Dupa ce s-au racit le puneti la pastrare intr-un loc la rece si fara lumina.
Daca vreti sa obtineti o culoare mai aurie, cum am pus pe farfurie, trebuie sa utilizati rosii care incep sa se coaca.

5 comentarii:

Florena spunea...

Interesanta dulceata de rosioare verzi... m-ai facut curioasa in ce priveste gustul ei! Nu promit, dar ma bate gandul sa o incerc, mai ales ca a venit toamna si la piata sunt si rosioare verzi (gogonele), iar de am putina rabdare poate imi aduce mami meu de la Buzau rosii eco, netratate in niciun fel ;)

carnetul de retete spunea...

Si eu imi punea multe intrebari in privinta acestei dulcete, pentru ca nu am gustat inante, dar cum sant foarteee curioasa, am incercat...

boscodina spunea...

am mai auzit de genul asta de dulceata ,nu mi-a trezit interesul, dar acum vazand "procesul tehnologic" si produsul final...mi-ai facut pofta, asa ca e musai sa o incerc.

marea mea problema insa sunt borcanele, ce cantitatea a iesit? tre' sa pregatesc terenul sa nu ma trezesc ca am dulceata in cratita si nu am borcane.

carnetul de retete spunea...

Mi-a iesit cu aceasta cantitate,aproximativ 4 borcane de 400 g si inca aproape o jumatate de borcan.

carnetul de retete spunea...

2 commentaires:

simona spunea...

Multumesc pentru reteta de Dulceata de rosi verzi, am facuto si voi face de acum in colo. Eu in America folosesc chard ( swiss chard ) la fel cum ai folosi spacacul. Daca ai ocazie sa folosesti rhubarb, tulpina ii foarte bun in pie sau prajitura, dar frunzele nu se folosesc pentru ca sint otravitoare. Chard si frunza si tulpina e buna. Eu folosesc tulpina in salate si ciorbe. Simona
06 octombrie 2009 04:19
ciocolata si zahar spunea...

Este inca o varianta de dulceata de rosii verzi, dar nu am incercat pentru ca aveam rosii micute.
Cand rosiile sant mari, putem sa inlaturam coaja si sa le taiem marunt. Rosiile mele aveau multa apa, deci au scazut mult, dar daca sant mai uscate, timpul de fierbere poate fi redus si deci obtii o cantitate mai mare de dulceata.
Rubarba nu am incercat sa o gatesc, pentru ca sotului meu nu ii place.
Cristina
06 octombrie 2009 09:40