sâmbătă, 5 septembrie 2009

Rosii uscate


Cum este toamna si trebuia sa gasesc un tip de conservare pentru rosii, am incercat o noua reteta - rosiile uscate. Am gasit mai multe retete pe net, dar timpul de uscare era prea scurt, deci le-am lasat in cuptor in loc de 3 ore - 7 ore, prentru ca trebuie sa fie seci si suple.
Taiata in fasii mici, putem sa compunem un sandwich, servite cu carne rece, intr-o omleta.
Sau putem sa le prajim cu ciuperci, usturoi si patrunjel, sau intr-un sos bologneze.
Ingrediente ( da 200 grosii uscate):
- 1 kg de rosii
- 1 lingura de basilic sec
- sare si piper
Pentru conservare :
- aproximativ 300 g ulei de masline
- 20 boabe de piper
- 1 lingurita de origan sec
- 2 catei de usturoi
Spalati si uscati rosiile, taiatile in doua, presarati cu basilic sec, sare si piper. Am ales rosii carnoase,lunguiete, fara multi samburi tip Roma.
Incalziti cuptorul la foc incet (60°C) si puneti rosiile cu fata taiata in sus pe o tava acoperita cu o foie de copt.
Lasati timp de 6-7 ore pana cand devin seci si flexibile,ca si stafidele.
Scoatetile din cuptor si le puneti intr-un borcan pe straturi succesive pe care presarati origanul si feliute de usturoi. Presarati si piperul boabe. Incercati sa nu lasati spatiu intre ele, ca sa nu ramana aer cand umpleti borcanul cu ulei.
Varsati uleiul astfel incat rosiile sa fie acoperite complet. Dupa 2-3 zile, verificati ca uleiul acopera bine rosiile si punetile-le la pastrat intr-un loc rece si fara lumiera.
Puteti sa le pastrati pana la 1 an.
Am verificat dupa 4 zile nivelul uleiului, rosiile depaseau un pic pentru ca au pompat uleiul, deci am adaugat ulei pana cand rosiile au fost acoperite.

Niciun comentariu: