luni, 22 februarie 2010

Langosi

Langosi - cand eram la scoala, in timpul pauzelor, imi cumparam un langos, sau o branzaoica sau un corn umplut.
Langosul este foarte simplu de facut, deoarece este un aluat de paine, fript in mult ulei. Cand ajung in Timisoara, ma opresc in Piata Iosefin si imi cumpar un langos umplut cu branza.

Ingredinte (pentru aproximativ 10 bucati):
- 500 g faina
- 250 ml apa
- 12 g drojdie proaspata
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
- ulei pentru fript
Eu folosesc in general masina de facut paine.
In primul rand, pun apa, sarea, zaharul, apoi faina si drojdia sfaramata. Pun pe programul paste care dureaza 20 minute.
Aluatul il pun intr-un vas cu un pic de ulei si acoperit de un servetel, langa o sursa de caldura.
Dupa aproximativ 2 ore, aluatul va tripla de volum si va avea acest aspect.
 
Ungeti un blat de ulei si luati o lingura de aluat, pe care o intindeti si o depuneti pe blat.
Depuneti o bucata in uleiul incins, cand se coloreaza il intoaceti pe cealalalta fata, il lasati sa se coloreze si apoi le depuneti pe o hartie absorbanta.
Se serveste cald, presarati sare sau zahar.
Puteti face si langosi umpluti cu branza sau dulceata. Depuneti un strat subtire de umplutura si impaturiti langosii, dupa care il frigeti in ulei.

4 comentarii:

Carmen spunea...

Nu-i frumos sa ceri dar taaare as vrea si eu unul?!!!Eu ii stiu pe cei din spate de la Primaria Veche,si pe cei de la 700!!!xxx

carnetul de retete spunea...

Dificil cu degustatul, dar esti priceputa in bucatarie...data viitoare, cand voi ajunfe in Timisoara, voi merge in 700 sa-i gust...

Me spunea...

Eu am descoperit recent in piata Traian o langoserie f buna. Tot am zis ca fac langosi si nu ma tin de cuvant:P. Si ai tain langosi ma ispitesc rau de tot:)). Foarte interesant blogul tau.
Cristina

carnetul de retete spunea...

Bine, voi compara cele 3 langoserii, dar nu stiu cand voi ajunge in Timisoara. Anul asta nu cred...cu toate ca as vrea...