vineri, 30 octombrie 2009

Pintade avec crème de navets, carottes au cumin, échalotes confites au sirop d'érable - Bibilica cu crema de nap sau gulii si morcovi cu chimion

Voi incepe o serie de retete, pentru a va da idei pentru sarbatorile de sfarsit de an. Pentru a reusi un pranz bun de sarbatori, cel mai bine este sa incercam reteta inainte.
De multe ori,nu este nevoie sa avem ingrediente scumpe sau sa ne lansam in preparatii prea complicate. O carne si cateva legume, cu aromate bine dozate este suficient. Si mai ales, de retete simple si gustoase.

Bibilica prajita sau Pui prajit
Ingrediente (pentru 4 pesoane):
- 4 pulpe de bibilica sau pui
- 4 linguri de ulei
- 2 paharele de apa sau 20 cl apa
- sare, piper dupa gust.
Puneti intr-o cratita mare 4 linguri de ulei, dupa ce s-a incalzit adaugati pulpele sarate si piperate, in prealabil. Prajiti pulpele timp de 5 minute pe ambele fete, pana cand pielea se coloreaza.Varsati un pic de apa si acoperiti, lasati sa fiarba pe foc domol. Dupa 10 - 15 minute, intoarceti pulpele si udati cu apa,repatati operatia de inca 2 ori, acoperiti si dupa 40 minute carnea va fi prajita.
Aceasta reteta puteti sa faceti cu orice carne de pasare, nu este necesar sa le pregatiti in cuptor.

Crema de nap sau gulii

Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 500 g nap sau gulii
- 1 cepa tocata
- 25 cl lapte
- 2 linguri de ulei
- sare, piper dupa gust.
Curatati, spalati si taiati legumele in cubulete. Puneti ceapa tocata marunt cu ulei intr-o oala sa se caleasca, adaugati napul sau guliile. Amestecati timp de 5 minute, dupa care adaugati laptele, astfel incat sa acopere legumele, acoperiti si lasati sa fiarba pe foc domol timp de 20 minute pana cand laptele s-a redus.
Mixati legumele, asezonati cu sare si piper dupa gust.
Morcovi cu chimion
Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 250 g morcovi
- 25 g unt
- sare si chimion dupa gust.
Curatati, spalati si taiati in felii, morcovii. Intr-o oala pe foc domol, puneti morcovi, acoperiti cu apa, sarati si piperati, acoperiti. Dupa aproximativ 20 minute, morcovii sant fierti, adaugati untul si chimionul dupa gust. Eu am pus un varf de cutit.

Sos de ceapa cu sirop de erable(paltin) sau miere de albine sau zahar
Ingrediente:
- 1 ceapa
- 1 lingurita de sirop de erable
sau
-1/2 lingurita de miere de albine
sau
- 1/2 lingurita de zahar
- 2 linguri de ulei ( eu prefer uleiul de samburi de struguri)
Curatati, spalati si tocati marunt o ceapa. Calititi un pic ceapa cu ulei, apoi adaugati siropul sau mierea sau zaharul. Lasati inca 2-3 minute pe foc domol.
Astfel ceapa va fi caramelizata, merge foarte bine cu carnea de bibilica, da gustul dulce.
O lingurita de ceapa caramelizata este suficient pentru o portie.

Dresarea farfuriei
Puneti carnea pe farfurie si 2 cercuri in metal (eu am ales 2 cutii de conserva de diametre diferite, decupate de ambele parti).
Deci, pentru o prezentare sofisticata, nu aveti nevoie de mare lucru, un pic de fantezie si cateva idei.
Intr-un cerc am pus crema de nap sau gulii si in al doilea cartofii.
Cu o lingurita, am pus pe farfurie ceapa caramelizata si am decorat cu patrunjel.

2 comentarii:

Mihaela Pojogu spunea...

Multumesc frumos pentru impartasirea ideii de dresare a farfuriei, chiar ma gandeam din ce pot face, fara a da bani pe ceva special, una sau doua diametre.

Imi place sa gatesc, nu am blog culinar, si din cand in cand ma inspir si de pe blogul tau chiar daca nu am toate ingredientele din reteta (gen condimente).
Salutari !

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.