marți, 6 octombrie 2009

Dulceata de gutui

Credeam ca anul acesta am terminat cu dulceturile, dar nu. Acelasi vecin care mi-a dat cirese, mi-a adus gutui si zaharul bio, eu voi le pregati si apoi vom imparti. Ieri am facut dulceata, dar cred ca o sa incerc si un jeleu.
Acest vecin are o ferma mare, dar este un mare amator de bio. Un altul, este la pensie, dar foloseste numai ierbicide si ingrasaminte chimice, deci nu are ierburi rele in gradina, totul este frumos, dar nu as manca o leguma din gradina lui.
De ce am vrut sa-mi fac o gradina de legume? Am fost obisnuita cu legume bio, nu caut frumusetea lor ci sa fie gustoase si sanatoase.

Ingrediente :
- 2 kg de miez de gutui fara coaja
- 1.5 kg zahar
- 3 pahare de apa
- sucul unei lamai
Spalati si taiati miezul in bucatele, puneti intr-un saladier umplut cu apa si sucul unei lamai, pentru ca fructele sa nu se oxideze.Cantariti 750 g de zahar pentru un kg de fructe, cand fructele contin mult zahar.
Puneti zaharul intr-o oala in fonta, udati cu apa ( 2 pahare de 10 cl pentru un kg de fructe) pentru a dizolva zaharul, si fierbeti timp de 5 minute, inlaturand spuma care se formeaza.
Intre timp scurgeti apa si reduceti fructele cu un mixer intr-un piureu gros, apoi le puneti in siropul de zahar la fiert pe foc rapid.Continuati sa inlaturati spuma si amestecati des.Dupa 25-30 minute de fierbere pe foc rapid, dulceata este gata pentru a fi pusa in borcanele sterilizate. Verificati consisitenta dulcetei pe o farfurioara foarte rece, scoasa din congelateur, lasati sa cada o picatura, daca se intareste in contactul cu farfuria rece, este gata.
Daca folositi borcane cu capac sterilizate, dupa ce le umpleti, le intoarceti timp de 10 minute si apoi le puneti intr-o camara.
Mi-a iesit aproape 10 borcane, pentru ca gutuiul contine foarte putina apa si fierberea a fost rapida.
Cel mai mult timp a fost pentru curatarea si prepararea fructelor.

Niciun comentariu: