marți, 29 decembrie 2009

Chips de betterave avec cervelle de canuts - Chips de sfecla rosie cu branza lioneza



Cervelle de canuts - este o reteta regionala, mai precis din regiunea Lyonului. Cred ca exista mai multe variante, eu am ales una realizata de o bucatareasa renumita - la mère Léa. Cand traducem cervelle - creier, bizar nu este ceea ce credem.
Branza mi-a placut , dar chipsurile - barg...
Dar branza este buna, mai ales ca contine aceleasi ingrediente care plac romanilor, am vazut undeva, ceapa si usturoiul.
Am facut aceasta reteta cu idea sa fac un aperitiv original. De multe ori, am vazut diferite retete de chips de sfecla, deci am vrut sa incerc, am incercat, dar am fost dezamagita de gust. Poate ca sfecla mea, din gradina mea, nu este buna, am pus seminte de sfecla de Egipt, dar gasesc ca nu are mult gust.In conluzie, am fost dezamagita, am gatit, am gustat si nu voi mai pregati asa ceva...
Problema mea este ca sant foarte curioasa si imi place sa fac diferite experiente, dar cand ceva nu imi place, nu voi scrie reteta pe blog, in plus acasa am doi critici gastronomici.

Ingrediente :
- 500 g branza proaspata de vaci
- 2 catei de usturoi 
- 1 ceapa mica - pana la 70 g
- 1 varf de lingurita de hrean in piureu
- 1 lingurita de otet
- sare si piper dupa gust
Lasati branza sa se scurga de zer timp de 24 ore, pastrati in frigider.
A doua zi, mixati branza pana cand devine omogena si adaugati ceapa si usturoiul taiat marunt, hreanul si otetul, amestecati bine.
Asezonati cu sare si piper dupa gust si puneti la rece cateva ore inainte de a servi .

3 comentarii:

Unknown spunea...

Sigur are gust bun branza.
I-ti dau o reteta de a consuma sfecla rosie.
http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.com/2009/10/suc-anti-anemic.html
Este bun la gust,si sanatos.

carnetul de retete spunea...

Multumesc Daniela, o voi incerca.

Uica Mihai spunea...

Doamna Cristina,
Tăiaţi rondele de sfeclă groase de 1 cm (puteţi să le daţi forma de inimoară) prăjiţi-le în ulei de măsline, uscaţi pe şerveţel, asezonaţi cu sarepipercimbrucapere.Pe pâine prăjită cu brânza aceea desupra, super
Cu respect Uica.