miercuri, 16 decembrie 2009

Boeuf bourguignon - reteta de sef

Am gustat si am facut de mai multe ori aceasta reteta, dar preferata mea este o reteta gasita pe net, realizata de Jean Soulard - seful bucatar al Castelului Frontenac din Quebec. Acest plat este foarte bun reancalzit a doua zi, deci puteti foarte bine sa-l pregatiti cu o zi inainte.
Sotul meu a facut si el aceasta reteta (ii place sa manance, dar si sa gateasca).Cand a gustat, a recunoscut imediat reteta, dar eu am adaugat un pic de aromate in plus si nu regret, mi-a placut. Vorbesc la timpul trecut, pentru ca s-a terminat.
Cand m-am casatorit nu stiam mare lucru sa gatesc, dar dupa ce am incercat si am reusit, gatitul a devenit o pasiune. De aceea, cred ca cunosc mai bine bucataria franceza, mai mult decat cea romana.

Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 800 g carne de vita taiata in cuburi
- 4 cl ulei
- 100 g morcovi taiat in mirepoix(cubulete)
- 1 ceapa mijlocie taiata marunt
- 2 linguri de faina
- 5 cl cognac (cum nu am avut cognac am inlocuit cu 3 linguri de tuica de casa + 2 lingurite de zahar) - astfel obtinem un sos foarte aromat.
- 400 ml vin rosu
- 400 ml bulion de vaca (apa + 1 cub Maggi)
- 1 catel de usturoi taiat marunt
- 2 foi de dafin, thym
- sare si piper dupa gust
- in plus eu am pus aromate in pudra -Ghimbir, scortisoara, cuisoare, piper de Sechuan - dupa gust
- 125 g costita afumata taiata in bucatele
- 2 lingurite de ulei
- 125 g ciuperci de Paris micute intregi
- 125 g arpagic
- 10 g unt

Prajiti carnea pe toate fetele intr-o oala cu ulei.
Adaugati morcovii si ceapa, lasati sa se caleasca timp de cateva minute. Adaugati faina si amestecati bine, lasati sa se prajeasca inca cateva minute, dupa care varsati vinul, bulionul si cognacul sau tuica cu zaharul.
Asezonati cu sare, piper, aromatele in pudra, usturoiul, dafinul, thymul. Lasati sa fiarba pe foc domol timp de 2-3 ore, pana carnea devine foarte bine fiarta. Amestecati din cand in cand, adaugati un pic de apa daca este necesar si acoperiti.
Bucatelele de costita le fierbeti un minut in apa fiarta, le strecurati, le prajiti in ulei cu untul, 1 -2 minute si adaugati ciupercile si arpagicul curatat .Prajiti inca -5-6 minute. Rezervati.
Separati sosul de carne, puneti cu sosul la fiert timp de10 minute pe foc domol, arpagicul, costita si ciupercile.
Serviti carnea cu sosul si paste fainoase.

5 comentarii:

Jack T spunea...

Hi Cristina,

foarte , foarte frumoasä adaptare.
Boeuf Bourguignon este original o Bunätate mare si tu ia-i dat noi Nuanchen. Compliment

salutäri Jacob

PS. mie imi merge tot asa. Bucätäria romineascä nu o cunosc asa bine...

carnetul de retete spunea...

Cred ca nu conteaza din ce bucatarie ne inspiram, cred ca mai important este rezultatul...
Nu-i asa ?
Dupa mine, bucataria romaneasca, este influentata de bucataria nemteasca in vest, in est de ruseasca, in sud de Balcani.
In tot, cazul, daca ceva este bun, este adoptat si de ceilalti...

truedelights spunea...

Wow! Chiar e o bunatate! E reteta Juliei Child.Daca ai vazut filmul Julie si Julia ,stii ca reteta asta e prezentata pe larg acolo.Iubesc filmul asta si il revad de cate ori am ocazia!

carnetul de retete spunea...

Nu am vazut inca filmul...

truedelights spunea...

Poti citi aici cate ceva despre film si ai chiar si un fragment.
http://bucataria-lumii.blogspot.com/2010/05/julie-si-julia-2009.html