duminică, 8 noiembrie 2009

Tiramisu cu mere tatin

Am gasit intr-o carte de bucate de Anne Sophie Pic un tiramisu cu mere tatin, nu mai imi amintesc proportiile dar voi incerca sa improvizez. Crema de mascarpone, mi-a ramas de ieri, deci trebuia sa fac mere caramelizate si sa asamblez desertul. Dupa ce a ramas 2 ore in frigider, Stéfan l-a mancat, i-a placut, deci il voi scrie...
Ingrediente (pentru 6 pahare):
- 250 g mascarpone
- 3 oua
- 75 g zahar
- 6 mere
- 20 cl cafea tare
- 2 linguri de visinata
- 2 lingurite de pudra de cacao
- 18 piscoturi
- 2 linguri de zahar
- 40 g unt
Separati albusul de galbenus.
Galbenusurile le amestecati cu zaharul pana devine o spuma albicioasa, adaugati branza si amestecati bine in spuma. Varsati visinata si amestecati bine.
Separat amestecati cu un tel albusurile, pana cand devine o spuma ca si zapada.
In compozitia cu galbenusurile, adaugati o lingura de albus, amestecati repede pana la omogenizare si astfel aceasta compozitie se va amesteca mai usor restul de albusuri.
Adaugati in compozitie, de doua ori albusurile, amestecati domol pana cand obtineti o compozitie omogena.
Faceti o cafea foarte concentrata, lasati sa se raceasca.
Curatati merele, taiati in felii. Intr-o cratita puneti 40 g unt la topit, apoi adaugati 2 linguri de zahar, lasati sa topeasca si adaugati merele in felii. Lasati 5 minute sa se caramelizeze, nu le-am lasat prea mult timp, deci au o culoare deschisa.

Intr-o forma rotunda, am depus pe fundul farfuriei piscoturile imbibate foarte lejer in cafea.Daca nu aveti o forma in inox puteti utiliza foarte bine o cutie metalica de conserva taiata de ambele parti, cum am utilizat pentru reteta de bibilica cu nap.
Peste biscuiti puneti merele reci caramelizate, apoi crema, puneti la rece minimum 2 ore. Cand serviti retrageti cercul si presarati pudra de cacao.

Niciun comentariu: