luni, 23 noiembrie 2009

Andive à l'ardennaise

Saptamana trecuta, sotul meu a fost in nordul Frantei si mi-a adus o cutie de andive. Am dat 2-3 kg, dar restul voi incerca sa le prepar.
Sant andive traditionale cultivate in pamant, cu aceasta ocazie am auzit ca acum andivele se fac in sera ca si rosiile, practic nu ating pamantul.
Am facut inca 2 retete cu andive la cuptor si salata, dar astazi voi face o reteta din nordul Frantei, simpla si rapida.
Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 1 kg andive
- 30 g unt
- sucul unei jumatati de lamaie
- 2 linguri de apa
- piper dupa gust
- costita afumata taiata foarte fin
Curatati si spalati andivele, nu le lasati in apa, stergetile cu un servetel. Cu un cutit mic inlaturati cotorul si partile verzi, care pot da gustul amarui.
Intr-o oala, topiti untul, adaugati andivele, sucul de lamaie si un pic de apa, amestecand din cand in cand, pe foc domol timp de 30 minute, acoperiti.
Taiati costita in bucatele foarte mici si adaugati la andive, asezonati cu piper, acoperiti si lasati sa fiarba inca 20 minute.
Serviti cald.

Niciun comentariu: