joi, 12 noiembrie 2009

Sfaturi practice - Sterilizarea borcanelor

Acum o metoda simpla de sterilizare prin fierbere, utilizand borcane cu capace metalice. O folosesc deja de cativa ani.
Utilizati borcane spalate. Incalziti intr-o oala apa. Cand incepe sa clocoteasca, puneti borcanele deschise si capacele in apa fierbinte si lasati sa fiarba timp de 10 minute. Cum apa clocoteste, deci apa se evapora, temperatura apei este superioara de 100°C.
Dupa 10 minute, le scoateti cu o furculita borcanele si capacele,
le puneti sa se scurga pe o servieta curata. Lasati inca 10 minute si puteti sa le umpleti cu ce doriti.
Acest lucru il fac cand fac toate conservele, in timp ce fierbe dulceata, am timp sa sterilizez intr-o oala intre 8-6 borcane, cantitatea necesara pentru 2 kg de fructe.
Daca nu sterilizati borcanele exista riscul ca dulceata sa frementeze,datorita microbilor ramasi in borcane sau pe capace, deci a-ti lucrat o zi intreaga si aruncati totul la gunoi.

5 comentarii:

Nati spunea...

Da, e buna metoda daca ai o oala mare. Eu le mai sterilizez la microunde, tot rapid iese. Doar borcanele, evident. Capacele de metal le fierb intr-un ibric pe aragaz.

Foarte interesant blogul tau, Cristina! Abia azi l-am descoperit si nu ma pot rupe, tot bintui pe aici si ma uit la retete. Felicitari!

carnetul de retete spunea...

Oala mea nu este prea mare, repet operatia de doua ori. Dezavantajul este cand scoti borcanele trebuie sa faci atentie la apa fiarta.
Voi incerca metoda ta, este mai simpla...
Eu am gasit deja Blogul tau de 2-3 luni, cred...

Anonim spunea...

Multumesc foarte mult pentru informatii.
Imi pun problema daca sunt indiscret, intrebandu-va daca sunteti frantuzoaica. ”Pe o servieta curata” si ”sa faci atentie” sunt expresiile care mi-au produs intrebarea. Au un farmec aparte. Sper sa nu deranjez si cred mult in gastronomia franceza.
Sarut mana!
Tony

carnetul de retete spunea...

Sant romanca, locuiesc de 20 ani in Franta. Acum imi traduc totul din franceza in romana si pentru a gasi unele cuvinte nu este prea usor. Blogul pe care l-am facut m-a ajutat in mare parte sa nu uit limba romana, pentru ca am avut o perioada in care vorbeam destul de rau...Dar, imi face placere cand dau unele informatii utile.
Cristina

Anonim spunea...

Va multumesc infinit pentru promptitudine si sinceritate.
Am simtit ca aici se intampla ceva deosebit... et voila!
O romanca de-a noastra, supergospodina, si gastronomia lor.
Se poate sa nu iasa ceva excelent?