vineri, 13 noiembrie 2009

Sablés normands - Biscuiti

Ingrediente :
- 125 unt
- 125 zahar
- 250 g faina
- 1 ou
- 1 galbenus de ou
- un varf de sare
Amestecati zaharul, sarea si untul moale intr-un saladier. Cand sant bine amestecate, adaugati faina si oul. Aluatul il ecrazati cu podul palmei pe un blat, de mai multe ori pana redevine omogen. Formati un bulgare, inveliti cu plastic alimentar si puneti la rece minimum 1 ora.
Intindeti aluatul pe un blat presarat cu faina si decupati cu ajutorul unor forme sau cu un pahar.
Puneti biscuitii pe o tava acoperita cu hartie de copt si ungeti cu o pensula galbenusul amestecat cu o lingura de apa.
Puneti in cuptor timp de 10 minute la o temperatura de 160°C.

6 comentarii:

Silvia spunea...

Draga Cristina, tocmai am scos tava cu biscuiti din cuptor! Foarte buni si usor de facut. Acum regret ca i-am dat fiului meu atata timp biscuiti din comert. Dar de acum gata, va manca doar biscuiti facuti de mine. Voi incerca si celelalte retete, promit! Multumesc frumos!

Lira spunea...

Buna,
Am facut ieri acesti biscuiti. rezultatul a fost hmmmm.... am respectat intocmai reteta, insa aluatul a iesit foarte moale, asa ca am mai adaugat putina faina. Chiar si dupa ce a stat la congelator a fost foarte gru de lucrat cu el pt. ca din cauza untului se lipsea mereu indiferent cata faina am pus pe masa. Biscuitii au iesit ca si aspect foarte frumosi, insa ca si consistenta si gust nu am fost foarte incantata. Ma gan deam ca s-ar putea sa se inmoaie putin pe a doua zi, insa au ramas destul de betonati, iar dupa ce i-am scos de la cuptor aveau aspect de |crapaturi| la suprafata. Pacat, ca arata bine

carnetul de retete spunea...

Normal, aluatul il punem in frigider. Faina este cea rafinata, in Franta este T45. Cand aluatul este prea moale, nu reusim sa il intindem, deci il punem inca un pic la rece, dar nu in congelator.
Au capatat aspectul crapaturi din cauza fainii, ai utilizat prea multa faina.
Pacat, dar Silvia a facut inaintea ta si a reusit dupa indicatiile pe care i le-am dat. Poti sa o intrebi...

carnetul de retete spunea...

Data viitoare cand voi mai face, voi face mai multe fotografii, poate va fi mai usor de inteles astfel. Acesti biscuiti nu sant foarte moi, dar nici foarte tari. Daca vrei sa obtii biscuiti mai sfaramiciosi, amesteci aluatul foarte repede si utilizezi untul rece taiat in bucatele...

lira spunea...

Pai initial aluatul l-am tinut o ora la frigider, dar cum era destul de moale ca sa poata fi lucrat am apelat la congelator. Faina nu cred ca a fost prea multa pt ca, desi am adaugat aluatul tot era foarte lipicios. Oricum, multumesc pt sugestii, poate mai incerc o data. iti doresc o zi buna si cat mai multe retete frumoase.

carnetul de retete spunea...

Ce pot sa-ti spun, ca iti doresc o zi buna. Si eu am incercat diferite retete, cateodata imi reusesc, cateodata nu. Cele care le reusesc le scriu in blog.
Numai bine...