sâmbătă, 10 aprilie 2010

Chec cu pere

Autor : Cristina P


Inca o reteta simpla. Am plecat de la quatre quart à la française cu pere, dar vroiam sa pun mai putin unt si sa nu folosesc praf de copt. Am inceput cu 4 oua si jumatate de cantitate de unt, apoi am adaugat inca un ou, dar am redus cantitatea de faina. Iar rezultatul este:


Nu voi spune cum este, bun sau rau, sper ca va va trezi curiozitatea si veti incerca reteta.

Ingrediente :

- 4 pere

- 5 oua

- 240 g zahar

- 125 g unt topit

- 180 g faina

- un varf de sare

Daca doriti - optional puteti pune praf de copt 1 lingurita, dar eu nu am pus a crescut bine si fara.

Perele spalate si uscate, le taiati in doua, le curatati de seminte si de coaja.

Separati 4 oua, galbenusurile si albusurile. Frecati galbenusurile si oul intreg cu zaharul, pana cand se albeste si devine spumos, adaugati untul topit.

Cand amestecul este omogen adaugati faina in cantitati mici, pana cand aluatul este omogen.

Albusurile cu sarea le bateti in spuma, adaugati 2 linguri la aluat si amestecati bine.

Adaugati restul de albus batut, de 2 ori.


Preancalziti cuptorul la 180°C.

Intr-o forma rotunda, ungeti cu unt topit, dupa care depuneti perele si apoi comozitia.



Puneti in cuptor 45 minute.


Intoarceti pe un gratar, presarati cu zahar pudra si lasati sa se raceasca.

4 comentarii:

cupcake spunea...

wow, imi place la nebunie:D

Unknown spunea...

Arata foarte bine!

Momo spunea...

e delicioasa,am facut si eu cindva!arata tare imbietor!

leyla spunea...

da, arata bine dar nu prea am inteles ce trebuie sa fac cu galbenusurile, se separa de albusuri si se freaca cu zaharul si untul topit? iar restul de albusuri se bat cu sarea pana sa face spuma?