duminică, 21 martie 2010

Quatre-quart - chec à la française

Quatre-quart este un chec frantuzesc, foarte usor de realizat, pentru ca ingredientele sant foarte usor de retinut. 4 parti - inseamna ca cela 4 ingrediente - ou, faina, zahar si unt, le gasim in proportii egale.Si in plus nu avem nevoie de bicarbonat sau praf de copt. Apoi daca vrem, putem reduce untul sau zaharul in proportie de 15-20%, sau putem inlocui untul cu smantana sau iaurt, sau sa adaugam unele arome.
Saptamana trecuta am gasit forme micute de chec in silicon si nu am rezistat la tentatia de a nu le cumpara. Acum cativa ani, cand aveam  magazinul de mobila si decoratii interioare, mancam tot timpul la restaurant sau in cafeteria, pentru ca locuiam la 30 km de magazin.
In aceasta perioada, am realizat cat de importanta este prezentarea unui produs, fie in decoratie, fie in gastronomie.

Ingrediente - pentru o forma de chec de 24 cm lungime
- 4 oua mijlocii sau 3 mari
- 250 g zahar
- 250 g unt topit
- 250 g faina
- un pic de sare
Cerneti faina. Separati albusurile de galbenus. Topiti untul taiat in bucatele intr-un bol in micro-ondes.
Bateti albusurile cu un pic de sare in spuma.
Bateti galbenusurile cu zaharul, pana compozitia se albeste, adaugati untul topit, amestecati. Apoi adaugati faina, amestecati si la sfarsit adaugati albusurile batute, amestecand incet.
Preancalziti cuptorul la 200°C.
Ungeti forma de chec cu unt topit si depuneti o pelicula de faina, apoi varsati compozitia ( eu nu am nevoie pentru ca formele mele sant in silicon).

Lasati in cuptor timp de 40 minute. Verificati cu scobitoarea daca interiourul este copt ( infingeti scobitoarea in chec, daca iese uscata - este copt ).
Lasati sa se raceasca 5 minute,  dupa care il scoateti din forma.

3 comentarii:

Margot spunea...

Buna,
Mi-am permis sa iti daruiesc un premiu pentru ca retetele tale de multe ori m-au salvat de la moartea prin infometare!
Premiul il gasesti aici http://margotmagiamargelelor.blogspot.com/2010/03/primul-meu-premiu.html

MihaeRa spunea...

Arata asa de bine!!!!
Hmm..chec fara praf de copt sau bicarbonat de sodiu, pe care nici nu prea-l suport...
E de notat;;)!

carnetul de retete spunea...

Nu este la fel de pufos ca cele facute cu praf de copt, dar a crescut un pic din cauza albusurilor de ou batute.