sâmbătă, 27 martie 2010

Tarte orange-citron-chocolat sau Tarta portocale-lamaie-ciocolata

Pana sa ajung sa scriu reteta , tarta a fost terminata, credeam ca o sa ramana un pic si  pentru maine de Florii .

Cand au ajuns acasa, au vazut tarta si si-au taiat o felie si inca una, ciocolata nu se intarise inca.... Am reusit sa i-au o portie, m-am dus in camera, unde mi-am instalat "studioul" pentru fotografii si am reusit sa fac cateva fotografii.

Aceasta reteta am incercat-o inca de doua ori. Prima oara a fost prea acida, pentru ca am folosit numai lamaie. De data asta am facut cu suc de portocale si lamaie si am utilizat mai multa ciocolata... De asta, nu a mai ramas si pentru maine...


Am utilizat pentru blat  reteta de aluat frantuzesc pentru tarta, in plus am adaugat 40 g de zahar, si apoi am copt in cuptor la 150°C timp de 20 minute.

Ingrediente pentru crema cu portocale si lamaie:

- sucul unei lamai -30 cl

- sucul unei portocale -70 cl

-150 g zahar

- 4 oua +2 galbenusuri

- 15 cl smantana lichida

- 1/2 de coaja rasa de lamaie

Amestecati ouale cu zaharul, foarte repede, fara sa insistati sa devina o crema, adaugati sucul, zaharul, coaja rasa. Compozitia este lichida.

Dupa ce blatul de tarta este copt, varsati compozitia si puneti in cuptor la 150°C pentru inca 30 minute.

Ingrediente pentru crema cu ciocolata:

- 125 g smantana lichida

- 125 g ciocolata sparta in bucatele.

Smantana o puneti la incalzit, cand clocoteste o luati de pe foc si puneti ciocolata in bucati. Amestecati pana cand compozitia devina luciosa si omogena.

Peste tarta calda, varsati crema de ciocolata in centru si inclinati tarta la stanga si la dreapta, pentru ca si crema sa acopere in intregime toata tarta.

Puneti la rece 2-3 ore si serviti (nu o lasati la vedere, altfel va fi mancata imediat).

2 comentarii:

MihaeRa spunea...

Lol, ce combinatie..mor de poftaaa!!!
Se noteaza;)!

Sarbatori pascale fericite!!!

Unknown spunea...

Super, am facut-o si eu, momentan e in cuptor si abia astept sa vad cum va fi, imi place de mor combinatia portocale - ciocolata.
Super blogul.

PS: am pus acest link la profilul meu de pe facebookm sper ca e ok, daca nu, te rog sa imi spui si il sterg, multumesc.

Irina Suhai