joi, 11 martie 2010

Retete traditionale romanesti - o rubrica noua

Am inceput acest blog - Chocolat ou ciocolata - cu retete franceze si internationale, dar cum am din ce in ce mai mult cititori francezi interesati de bucataria romaneasca, voi face o rubrica de retete traditionale romanesti.
Voi da un exemplu : Astazi voi pregati o Varza ca la Cluj - am vazut-o de nenumarate ori pe net denumita Varza à la Cluj. Voi incerca sa gasesc varianta cea mai potrivita. Pe un blog am gasit-o cu ardei gras, dar in sarmale nu punem ardei gras, deci voi incerca sa gasesc reteta de origine. Sant de acord cu faptul ca ardeiul gras da un gust bun, dar daca voi prezenta aceasta reteta, voi spune ca este o varianta moderna a unei retete traditionale.
Daca aveti sugestii de retete traditionale, va rog trimiteti un mesaj cu reteta. Eu voi incerca sa o prepar si bineanteles va voi cita ca si sursa. Le voi publica in cele doua bloguri, unul numai in romana si al doilea bilang - franceza si romana.
Bucataria romaneasca nu este destul de cunoscuta si este pacat, pentru ca am gustat multe mancaruri foarte gustoase.
Daca aveti sugestii, trimeti un mesaj...

Bizar cum se schimba sensul unei fraza, cand utlizam traducatorul automat - Exemplu - textul original tradus de mine in franceza este - "La cuisine roumaine n'est pas très connue et c'est dommage, parce que j'ai goûté à de nombreux plats très savoureux. "


Si traducerea facuta de Google este - "La cuisine roumaine est très populaire et c'est une honte, parce que j'ai goûté à de nombreux plats très savoureux." Google traduce ca "bucataria romana este foarte populara si este o rusine, pentru ca am gustat multe preparate foarte gustoase"

3 comentarii:

Alina spunea...

Blogul meu este plin de retete traditionale romanesti! Unele chiar foarte vechi :P
Felicitari pentru initiativa!!!

carnetul de retete spunea...

Multumesc Alina pentru propozitia ta, am vazut in blog, ai multe retete interesante...

Daniel spunea...

Felicitari pentru initiativa! Avem o traditie culinara atat de bogata si variata, chiar merita facuta cunoscuta.