miercuri, 24 februarie 2010

Sfaturi practice - Cartofii in functie de varietati, culoare si utilizare

Cautand in carti seminte pentru gradina, am gasit rubrica de cartofi. Si, bineanteles, cartofii rosii pot fi sfaramiciosi sau nesfaramiciosi, precum si cei albi pot fi sfaramiciosi si nesfaramiciosi.
Deci,  voi da cateva exemple de varietati. Si in general, m-am obisnuit sa citesc etichetele pe care este scrisa varietatea si cateoadata la ce tip de plat pot fi folositi.

Cartofi rosii sfaramiciosi, deci buni pentru piureu si frite : Desirée, Red Pontiac...
Cartofi rosii nesfaramiciosi, buni pentru salate, vapeur si gratin : Franceline, Chérie...
Cartofi albi sfaramiciosi, buni pentru piureu si frites : Agata, Caesar, Bintje...
Cartofi albi nesfaramiciosi, buni pentru salate, vapeur si gratin : Up to date, Amandine, Anoe.
Eu locuiesc in prezent in Franta, dar mancam si cartofi care vin din Polonia sau din alte tari, normal cand cumparam un sac de 2.5kg, 5 kg, 10 kg este o eticheta pe partea cusuta unde este notata numele varietatii. Cand cumparam pe piata in vrac este mai dificil de a cunoaste varietatea, dar persoana care le vinde va poate raspunde pentru ce tip de preparare este preferabil a-i utiliza.
De exemplu, intre Bintje si Agata pentru frite si piureu, amandoua varietatile sant bune, dar noi acasa, preferam gustul si textura varietatii Agata. Pentru a-mi da seama, am facut piureu si frite cu cele doua varietati si am gustat din cele doua. Dupa degustare le-am spus numele varietatilor preferate.

Niciun comentariu: