duminică, 7 februarie 2010

Briose melcisori cu stafide - Petits pains aux raisins



Plecand de la aceaste reteta si aceasta carte, am facut briosele cu stafide. Am schimbat un pic, marimea brioselor si le-m facut numai cu stafide, cum le gasim in comert.Am facut aluatul in masina, dar puteti sa o framantati fara masina, doar timpul de framantare este mai mare. Recunosc ca o masina ajuta...


  
Cartea se numeste "La machine à pain" - 300 recettes, 300 photographies scrisa de : Rebecca Pugnale, Christel Cousin,  Cecile le Hingrat si Sandra de Marin.

Una dintre placerile mele, cand merg intr-o librarie sau magazin specializat, este sa ma opresc la reionul Bucatarie. Poti sa ramai sa admiri fotografiile si sa tragi un ochi la retetele de sef, o adevarata placere. 
Nu sant autorul retetei, dar mi-a trebuit 3-4 ore pentru preparare, apoi  intre 1-2 ore pentru prepararea fotografiilor si a textului. Cand traduci un text, este mai simplu, nu uiti nici un ingredient, nu esti obligat sa notezi toate ingredientele. Dar, pentru multe retete nu am nevoie sa ma uit in carti...

Voi trece la reteta, da aceasta reteta am tradus-o pentru ca este scrisa in franceza, dar pentru a o avea pe masa si a o degusta a trebuit totusi sa o prepar, deci am muncit un pic.
As fi putut sa adaug la crema, alune sau un pic de esenta de rom. Am gasit o retteta asemanatoare pe bloguri, dar timpul de preparare era mai lung, deci am ales cea care mi s-a parut cea mai simpla.
Ingrediente :
Pentru aluat:
- 400 g faina pentru pain (in Franta T 55)
- 70 g unt 
- 240 ml lapte
- 2 lingurite de drojdie uscata sau 4 daca o plamaditi la mana
- 4 linguri de zahar
- 1 lingurita de sare
Pentru crema :
- 150 g stafide
- 2 oua
- 10 linguri de zahar
- 2 linguri de faina
- 300 ml lapte

Puneti laptele, untul topit, sarea si zaharul in recientul masinii. Varsati deasupra faina, apoi drojdia, facand atentia ca aceasta nu trebuie sa intre in contact cu sarea. Selectionati programul de aluat crescut si apasati pe buton.
Sau cand plamaditi, amestecati drojdia cu 2 linguri de lapt si o lingurita de zahar, lasati sa creasca si sa se dilueze lza cald. Faina o depuneti pe un blat, adaugati sarea si zaharul, amestecati, apoi adaugati untul si drojdia, framantati in principiu 10 minute mai mult decat in masina, deci 35 minute. Apoi puneti intr-un saladier, acoperit cu un servetel si la cald, pana cand a crescut de 3 ori volumul initial.
Dupa ce a crescut impartiti aluatul in parti egale, eu am facut 8, in carte spune 10 - 15 bucati. Confectionati benzi de aluat de 2 cm de largime si 25-30 cm lungime. Lasati sa creasca pe o tava timp de 30 minute pana la o ora.
Intre timp puteti prepara crema. Punati intr-o oala laptele la fiert. Separat amestecati zaharul, ouale si faina, varsati laptele fiert, amestecati bine si puneti la fiert pe foc domol,continuand sa amestecati, pana cand crema devine se ingroasa. Adaugati stafidele si lasati sa se raceasca.
Depuneti crema pe benzile de aluat, rulati in forma de melcisor, presarati  cu zahar si coaceti in cuptor timp de 20 minute la o temperatura de 210°C.
  
  





Niciun comentariu: