sâmbătă, 20 februarie 2010

Snitel de porc cu faina de gaude - reteta fara gluten

Am faut deja snitele vieneze, dar cum imi place sa fac ceva nou si sa-i rasfat pe ai mei cu diferite preparate, astazi am facut snitele cu carne de porc, dar o reteta fara gluten.
Fara gluten, pentru ca am utilizat faina de gaude (faina de porumb prajit), faina regionala din Bresse, in Franta. Boabele de porumb se prajesc intr-un torefactor, la fel ca si cafeua, apoi porumbul se macina foarte fin, de aceeasi granulometrie ca si faina de grau.
Aceasta faina, tatal sotului meu, la inceput o facea in mod artizanal, prajea porumbul in cuptorul brutariei si apoi o dadea la macinat,iar cu timpul a devenit o afacere de familie.

 Ingrediente (pentru 4 persoane) :
- carne de porc taiata in felii de 1 cm grosime (2 buc de persoana)
- 2 oua 
- 4 linguri de faina de gaude (daca nu aveti puteti utiliza faina de porumb, dar gustul nu va fi acelasi)
- sare si piper dupa gust
- ulei pentru prajit 4-5 linguri
Carnea taiata in felii, o bateti cu ciocanul pentru snitel, pana cand dubleaza de suprafata.

Sarati si piperati pe fiecare fata, apoi treceti carnea prin oul batut, apoi prin faina de gaude.

Puneti intr-o farfurie la frigider, timp de 1 ora.

Puneti la incalzit uleiul intr-o cratita si prajiti foarte repede carnea pe ambele parti.
Serviti cald cu un piureu de cartofi.
 

Niciun comentariu: