duminică, 21 februarie 2010

Piure de cartofi - o alta varianta

Piureul il pregatesc cu cartofi sfaramiciosi - prefer varietatile Bintje sau Agata. Scriu aceasta pentru ca un anumit sef, mi-a spus ca nu trebuie sa scriu in reteta cartofi nesfaramiciosi, ci cartofi rosii. 
Cautand in carti seminte pentru gradina, am gasit rubrica de cartofi. Si, bineanteles, cartofii rosii pot fi sfaramiciosi sau nesfaramiciosi, precum si cei albi pot fi sfaramiciosi si nesfaramiciosi.
Deci, micul meu sef, sant dezolata, dar voi da cateva exemple de varietati. Si in general, m-am obisnuit sa citesc etichetele pe care este scrisa varietatea si cateoadata la ce tip de plat pot fi folositi.
Cartofi rosii sfaramiciosi, deci buni pentru piureu si frite : Desirée, Red Pontiac...
Cartofi rosii nesfaramiciosi, buni pentru salate, vapeur si gratin : Franceline, Chérie...
Cartofi albi sfaramiciosi, buni pentru piureu si frites : Agata, Caesar, Bintje...
Cartofi albi nesfaramiciosi, buni pentru salate, vapeur si gratin : Up to date, Amandine, Anoe.
Din cand in cand, fac acest piureu, are un gust diferit si este mai uscat, deci puteti sa-l folositi in hors-d'oeuvre.
Imi place sa fac propriile mele retete, nu intotdeauna respect retetele clasice...

Ingrediente (pentru 4 persoane) :
- 1 kg de cartofi sfaramiciosi
- 100 g smantana
- 30 g unt
- sare dupa gust
- 2 oua
Curatati si spalati cartofii, taiati in felii. Puneti apa la incalzit, sarati, adaugati cartofii si lasati sa fiarba pana cand se sparg cand infingeti o furculita.
Scurgeti apa, spargeti cartofii in piureu, lasati pe foc domol. Adaugati smantana si untul, continuand sa amestecati.Asezonati cu sare daca este necesar.
Adaugati ouale batute si amestecati piureul pe foc domol, inca 2 minute.

Un comentariu:

Elena Toma spunea...

Interesant acest piure cu ou. Mie imi place si cu verdeata proaspata, adaugata la sfarsit, tocata foarte marunt. Sau cu usturoi si nucsoara. Eu nu pot combina ouale cu cartofii la dieta, dar o sa fac neaparat fiului meu, care este fan piure. Felicitari!