joi, 4 februarie 2010

Gratin de brocoli cu sunca - Gratin de brocolis au jambon

Am luat trei retete apropiate si am facut una, oare pot sa spun ca am inventat-o ? Dar daca exista deja aceasta reteta, am vazut-o undeva si o scriu crezand ca eu am inventat-o ? Sau exista deja, dar nu am vazut-o, deci cred ca am inventat-o ?
Cate intrebari si cate raspunsuri pot sa dau ?

Toata lumea spune pe net, nu trebuie sa copiem, trebuie sa scriem sursele, dar cati fac in final ? In tot cazul, prea putini... Cred ca voi face la fel, voi face ca si majoritatea, pentru ca nu vreau sa fac parte din minoritate...

In general, singura noastra creatie cand scriem o reteta in blog, singurul lucru autentic este fotografia pe care am facut-o cu propriul nostru aparat, scump sau ieftin. Aparatul meu este ieftin, cateoadata imi plac unele fotografii, cateoadata nu, depinde de rezultat si cum il vad eu...
 
Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 1 kg de brocoli sau 2 bucati intregi de brocoli
- 50 g unt
- 2 liguri faina
- 6 linguri smantana
- 0.25 l de lapte
- 100 g branza rasa pentru gratin (ementhal, cascaval...)
- 200 g sunca taiata in bucatele marunte
- sare si piper dupa gust
Spaleti varza, taiati buchetelele, puneti la fiert in apa fiarte sarata. Dupa ce s-a fiert, puneti la scurs, pentru a avea cat mai putina apa in gratin ( sau puneti la prajit intr-o cratita cu o lingura de ulei).
Faceti sosul bechamel - puneti untul la topit intr-o cratita, adugati faina, amestecati. Lasati sa fiarba 1 minut, apoi turnati laptele rece, amestecati si lasati sa fiarba inca 10 minute pe foc domol.
Pentru a nu face cocoloase - sosul, puneti peste amestecul unt+faina cald - laptele rece.
In afara focului adaugati smantana si 50 g de branza rasa.Amestecati, sarati si piperati dupa gust.

Puneti intr-un vas de gratin, brocoli, sunca, bechamelul si pe deasupra presarati branza rasa.
Bagati in cuptorul preancalzit la 200 °C, timp de 15 minute.
Serviti imediat.

3 comentarii:

Elena Toma spunea...

Foarte apetisant! Cred ca am sa incerc si eu, dar fara sunca (n-am voie sa combin grupele de proteine!).Felicitari!

Shari spunea...

Hello, Ciocolata si zahar!


Am aflat de la Silvia de blogul tau, am venit sa-ti fac o vizita....nu am apucat sa vad decat doua retete, si mi-au placut mult! Iar pozele sunt superbe!Felicitari!

Sylvia spunea...

Ador combinatia ! Multumim e reteta!