luni, 18 ianuarie 2010

Salata de cartofi - nu este o salata orientala

Aceasta salata o pregateam foarte des cand eram studenta, pentru ca era simpla, puneam cartofii la fiert, o asezonam un pic. Si mai ales, pentru ca in acea epoca, nu gaseam cine stie ce in magazine (1985), deci trebuia sa ne multumim cu ce avem. Acum, se gasesc de toate, deci nu mai avem aceleasi probleme.
Cel mai dificil a fost cand a trebuit sa tin regim, din cauza unei boli - faceam cartofi fierti, copti, prajiti, in tot felul, dar cu toate acestea, ramane unul din alimentele mele preferate.
O prietena o pregatea cu maioneza, era foarte buna, dar continea mai mult ulei, deci adio regim...
Ingrediente :
- 1 kg de cartofi nesfaramiciosi fierti in coaja (Cartofi care nu sant utilizati pentru piureu, exista mai multe soiuri)
- 4 oua fierte tari
- ceapa taiata  in felii, dupa gust (eu pun 2 in general), eu prefer cea rosie, este mai putin iute si este mai dulce
- 3-4 linguri de ulei
- sare dupa gust
- 2 catei de usturoi
Dupa ce au fiert, lasati sa se raceasca, inlaturati coaja si taiati in felii, puneti intr-un saladier. Asezonati cu sare dupa gust si apoi adaugati uleiul.
Daca adaugati uleiul inainte, sarea nu se va dizolva.
Ouale le decojiti, taiati in felii, la fel si ceapa, amestecati cu cartofii.
Usturoiul presat puteti sa-l puneti in optiune, amestecati. Lasati 1 ora in refrigerateur si serviti.
Usturoiul si ceapa sant alimente foarte bune pentru sanatate, mai ales cand nu sant fierte sau prajite.

6 comentarii:

Jack T spunea...

Hallo Cristina,

Asearä am fäcut si eu cu Chiftelute pentru Fetita mea sä aibä astäzi.
Dacä ar fi dupä ea , ar trebui sä-i fac toatä ziua.
Asta cred cä spune totul, nu ?

Multe Salutäri Jacob

carnetul de retete spunea...

Ai dreptate, aici este o vorba "QUAND ON AIME,ON CONTE PAS" sau "Cand ne place, nu ne retinem" - sotul meu repeta des zicala asta...
Cand facem placere celorlalti, intr-un fel ne facem si noua placere, nu-i asa ?
Salut, Cristina.

Nadji spunea...

J'adore la salade de pommes de terre et la tienne semble tellement savoureuse.
A bientôt.

Elena Toma spunea...

Minunata aceasta salata, pe care noi o numeam "orientala". Nici acum nu stiu de ce, pentru ca nu are legatura cu orientul deloc! Eu ii mai puneam, in acele vremuri, ceva verdeata si piper macinat si ceva acid, otet de obicei.
felicitari pentru aceasta varianta mai delicata.
In alta ordine de idei, la mine pe blog exista un premiu adresat tuturor - al prieteniei - pe care m-am gandit sa fac o invitatie speciala sa-l ridicati, daca va face placere.
O sapatamana minunata si prolifica!

carnetul de retete spunea...

Multumesc Elena, l-am ridicat si il voi afisa.

carnetul de retete spunea...

Eu nu pun ulei de masline, pentru ca nu imi place gustul. Aceleasi proprietati si caracteristici, dar fara acest gust pronuntat, il are uleiul de samburi de struguri. Otet am pus, dar am renuntat, pentru ca imi place sa simt gustul cepei. Deci, avantajul cand pregatim ceva, este ca facem cum ne place...