miercuri, 29 iulie 2009

Macarons


Macarons - este o bezea cu crema, pentru a le realiza exista doua metode : cea franceza si cea italiana. Metoda franceza este mai dificila, dar rezultatul este bunnnn...
Voi da cele doua metode, dar eu nu am putut incerca metoda italiana pentru ca nu am un termometru culinar.
Exista foarte multe variante din punct de vedere al culorii si pentru aromele utilizate pentru crema de umplut.
Prima mea incercare a dat ce vedeti in fotografie, dar nu am ajuns sa fac crema pentru ca deja le-am mancat, se topeau in gura...
Cred ca este intersant sa incerc 2 sau 3 metode diferite, pana cand voi adopta reteta care imi convine. Nu este evident pentru ca am pus bezelele pe 3 tavi, ultima am reusit-o mai bine, pentru ca am adaptat timpul de coacere si temperatura in functie de cuptorul meu, pentru ca bezeaua trebuie sa fie lucioasa, sa nu prinda culoare, sa aiba o crusta subtire.
In primul rand, albusurile de ou nu trebuie sa fie proaspate. Separam albusurile si le uitam cateva zile in frigider intr-un recipient inchis. Inainte de a le utiliza le punem la temperatura ambianta 4-5 ore minimum.
Deci, nu este o reteta usoara si etapele de preparare trebuie sa le respectam daca vrem sa o reusim.

Ingrediente:
- 3 albusuri de ou
- 200 g de zahar pudra
- 125 g pudra de migdale
- 30 g zahar cristal

Mixati zaharul pudra si migadalele intr-un robot pentru a fi amestecate bine (in reteta spuneau sa le cernem, dar pudra de migdale nu trecea prin sita).
Mixati albusurile pana devine ca o zapada, adaugati 30 g zahar si mixati inca 1 minut.
Adaugati pudra de zahar si migdale de doua ori in albusuri si amestecati cu o spatula pana cand compozitia devine neteda si luciosa, nu trebuie sa devina lichida.
Puneti compozitia intr-un sac de plastic special congelateur si taiati un colt al sacului pe o lungime de 5 mm maximum.
Pe o tava puneti hartie de copt si apoi depuneti compozitia in forma rotunda de diametru intre 2 si 3 cm.
Cum am folosit prima oara un sac, am gasit ca este dificil, imi lipseste practica.
Deci, apoi am pus compozitia intr-un pistol in plastic cu care fac forme de biscuiti si mi-a reusit mai bine, pentru ca compozitia iesea cand apasam pe pistolet.
Lasam timp de 1 ora la aer liber pentru a se forma o pojghita.
Preancalzim cuptorul.
Prima tava am pus-o la 150°C timp de 13 minute cu poarta cuptorului intredeschisa (am pus o lingura de lemn pentru a nu se inchide). Dar rezultatul nu m-a multumit, pentru ca cuptorul a fost prea cald, deci bezelele sau colorat prea mult.
A doua tava, am pus-o la 130°C timp de 20 minute cu cuptorul intredeschis. Mi-au iesit ca in fotografie.

Din nefericire, am pierdut fotografiile facute in timpul prepararii, deci cand voi reface aceasta reteta, voi da toate detaliile in fotografii. Cateodata, fotografiile vorbesc mai bine decat mine.
Am gasit cateva, deci le voi adauga.


Un comentariu:

coco spunea...

Sant nespus de bucuroasa pentru aceste recete frantuzesti.Apreciez in mod deosebit istoricul ce insotesc aceste recete.