duminică, 12 septembrie 2010

Prajitura cu struguri, migdale si fistic...simplu si rapid...

Autor : Cristina P

Nu este nici un financier, nici un clafoutis...
La inceput, acum cateva zile, am preparat un financier cu pistic si stafide. Stafidele le-am presarat la suprafata. Biscuitul era bun, dar stafidele s-au ars.

Apoi am facut acelasi lucru, dar cu stafidele depuse in forma, apoi biscuitul si pisticul presarat la suprafata. A fost bun, dar nu am facut fotografiile... Voi reface acest desert si in acelasi timp fotografiile, in forme de mini tarte, nu prea inalte, pentru ca a rezultat ceva diferit...

A treia oara, m-am gandit ca daca voi pune struguri, pentru ca este sezonul lor, ouale intregi si faina cu praf de copt, voi obtine alt tip de desert. Intr-adevar a iesit mai suculent, iar biscuitul mai putin uscat. De fiecare data, l-am pus la copt in forme de mini tartelette in silicon, deci forme nu prea inalte.

Astazi, l-am refacut, dar intr-o tava dreptunghiulara, am cantarit toate ingredientele, precum si timpul total de preparare.

Vroiam sa fac un desert cu struguri, dar nu vroiam sa fac o tarta. Iar pisticul presarat, care se prajeste in cuptor, pe deasupra, iar strugurii dedesupt, mi-au placut...

Pentru a spune ca este un desert pe care l-am creat, nu imi place sa-i dau un nume fantasmagoric, care nu zice nimic, deci l-am denumit simplu, pe baza ingredientelor utilizate...

Bineanteles, cand facem ceva, i-a mai mult timp, incercam acelasi lucru de mai multe ori, modificand numai un ingredient sau un pic in prezentare, dar satisfactia este mai mare.

De ce am facut acest lucru ?  Pentru ca imi place sa zic ca am facut ceva propriu. Poate ca exista deja ceva apropiat, nu stiu... Din cand in cand, ma uit in carti sau reviste si pe net, dar din cand in cand, imi place sa fac cum vreau si ce vreau... Simplu...

In final, doua forme diferite, doua timpuri de coacere diferit cu aceleasi ingrediente, rezulta doua deserturi diferite.

Ingrediente (pentru o tava de 28x32 cm) :

- 250 g migdale in pudra

- 250 g zahar brun

- 150 g faina

- 1 lingurita de praf de copt

- 200 g unt topit

- 4 oua

- 300 g struguri Muscat negru

- 45 g fistic

Timp de preparare : 35 minute

Timp de coacere : 35 minute la 180°C.

Amestecati intr-un saladier, faina cu praful de copt, migdalele in pudra si zaharul. Adaugati untul topit, amestecati si puneti si cele 4 oua intregi. Amestecati totul pana la omogenizare.

Spalati strugurii si scoateti samburii din boabele mari. Boabele mici nu aveau. Depuneti boabele pe o hartie absorbanta.


Preancalziti cuptorul la 180°C.

Pe o tava depuneti o hartie de copt, pe care o ungeti cu unt topit.

Depuneti strugurii, apoi compozitia.


Pisticul il taiati in bucatele si presarati peste compozitie.


Bagati in cuptor timp de 35 minute.

Dupa 20 minute, prajitura incepe sa se rumeneasca, depuneti o foie de aluminium, pentru ca suprafata sa nu sa arda.

Dupa 35 minute scoateti tava din cuptor, scoateti prajitura cu ajutorul foii de copt, lasati sa se raceasca pe un gratar, apoi taiati in cubulete sau dreptunghiuri.





2 comentarii:

pansy spunea...

arata bine sectiunea prajturii tale ! cred ca a fost si buna !

sara & Miki spunea...

Foarte apetisanta... imi place. Pupik.