miercuri, 22 septembrie 2010

Biscuiti cu nuci - biscuiti moi cu fructe seci ...

Autor : Cristina P

Astazi, am auzit vorbind de nuci - fructe de sezon. M-am decis sa fac repede si eu ceva. Dar nu vroiam ceva complicat, deci am adaptat reteta mea de brownies cu alune si ciocolata. Am schimbat un pic ingredientele, un pic cantitatile si in fine, o reteta...
Pe prima tava pe care am bagat-o in cuptor, am pus 9 gramajoare cu ajutorul a 2 linguri mari. Am obtinut de biscuiti prea mari... A doua si pana la sfarsit, am depus gramajoare de marimea unei nuci cu ajutorul a 2 lingurite...
Pentru ca este simplu si rapid, cred ca voi incerca si alte combinatii de fructe seci...in plus am facut biscuiti de casa...

Ingrediente :
- 250 g faina
- 250 g zahar brun
- 250 g unt
- 160 g miez de nuci macinate
- 2 linguri de sirop de erable-artar sau de miere de albine
- 2 oua
- 1 lingurita de praf de copt
- un varf de sare.
Puneti untul la topit intr-o oala pe foc domol.
Amestecati intr-un saladier zaharul, sarea si oale pana devine o crema. Adaugati faina cu praful de copt, amestecati un pic, dupa care varsati untul si amestecati pana cand compozitia devine omogena.
Si la sfarsit, adaugati miezul de nuci cu siropul de erable sau mierea, amestecati inca un pic, pana se omogenizeaza.
Incalziti cuptorul la 180°C.
Pe tava cuptorului, puneti o hartie sulfurizata, si depuneti cu 2 lingurite, acest tip de aluat moale si lipicios, gramajoare de marimea unei nuci. Lasati o distanta de 5 cm intre fiecare gramajoara.


Cand cuptorul este cald puneti la copt timp de 10-12 minute pana cand marginile biscuiti se coloreaza.
Scoateti tava si lasati biscuitii sa se raceasca un 3-4 minute pe hartia de copt, dupa care depuneti pe un gratar. Nu desprindeti imediat biscuitii, cand ii scoateti din cuptor, pentru ca sant inca moi, cand se racesc se vor intari.


Faceti la fel si pentru ceilalti biscuiti, pana cand a-ti terminat compozitia.
Am obtinut biscuiti moi in interior si crocanti in exterior.

6 comentarii:

sara & Miki spunea...

Nu stiam ce-i siropul de erable. Am cautat si am vazut ca-i sirop de artar. Am auzit de el, dar nu l-am folosit niciodata. Trebuie sa aiba un gust interesant.

pansy spunea...

cred ca sunt niste biscuitei foarte buni !

Andreea spunea...

Imi lasa apa in gura dupa biscuiteii astia! Ai niste retete tare interesante! Felicitari! Incerc sa ma fac si eu persoana interesata la tine, dar nu gasesc la tine pe blog google friend connect :(, sper ca ai asa ceva caci vreau sa te urmaresc indeaproape :). Te invit si pe la mine cand ai timp. O seara buna iti doresc!

Anonim spunea...

Parca le simt si mirosul Imi inchipui ca sint fragede dar si foarte putin crocate? Asa? O duminica placuta,Cami

carnetul de retete spunea...

Andreea, am fost pe la tine si mi-e imi place bucataria chinezeasca. In partea deapta, dupa retete am o rubrica numita "persoane intesate".
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut.

carnetul de retete spunea...

Sara, am facut modificarea cu siropul de artar, multumesc pentru traducere.

Pansy, astazi voi face cu nuci de cajou.

Cami, intre timp i-am terminat, astazi voi fac altii.

Va doresc un sfarsit de saptamana placut.