miercuri, 8 septembrie 2010

Mini tarta cu rosii, dar fara forma ...

Mi-a placut aceasta prezentare, cand am vazut-o acum 3 zile la TV. Imi place foarte mult ceea ce prepara Eric Leautey, este intotdeauna simplu, dar cu multe arome. Deci, nu am putut sa ma abtin si sa nu incerc reteta, mai ales ca nu a utilizat forme si tarta arata foarte bine.

 Dar, nu m-am putut abtine sa schimb un pic cantitatile si ingredientele...


Ingrediente pentru 4 persoane, deci pentru 4 mini tarte :

Pentru aluat :

- 250 g faina

- 150 g unt rece taiat in bucatele

- 1 ou

- 2 linguri de apa rece

- un pic de sare

Pentru garnitura :

- 8 rosii lunguiete tip Roma

- 2 linguri de mustar

- 4 linguri de smantana groasa

- 1 lingurita de busuioc uscat

- 4 felii de branza, eu am utilizat branza de capra, 4 rondele groase

Cerneti faina si sarea intr-un bol mare, adaugati untul rece taiat in bucatele si amestecati foarte repede cu varful degetelor, pana cand untul s-a integrat. Adaugati oul si apa rece, amestecati pana cand aluatul devine suplu si omogen.

Aceasta operatie nu trebuie sa depaseasca 5-7 minute.

Daca aluatul este prea mult framantat, dupa coacere va deveni dur si sec.

Puneti alautul intr-un plastic alimentar, in frigider minimum 30 minute.

Intre timp, puneti rosiile in apa clocotita timp de 20 secunde, dupa care direct in apa rece, astfel pielea se inlatura usor. Taiati rosile in 4 in sensul lungimii si curatati de seminte. Lasati rosiile sa se scurga bine de zeama.

Dupa aceea, intinedti aluatul cu un rulou pe o masa pe care a-ti presarat faina. Decupati forma tartei, eu m-am servit de o farfurioara de aproximativ 15 cm. Obtineti 4 forme rotunde de tarta.

Preancalziticuptorul la 180°C.

Formele de tarte le puneti pe o tava de cuptor acoperita cu hartie sulfurizata. Pe fiecare forma, puneti o jumatate de lingura de mustar, intindeti pe suprafata tartei, lasati exteriorul tartei neuns pe un cm aproximativ.

Peste mustar puneti o lingura de smantana, intindeti peste mustar, presarati busuioc uscat. Puneti o felie groasa de branza in mijloc si apoi sferturile de rosii, presarati sare si busuioc.

Puneti in cuptor la 180°C timp de 25 minute.


4 comentarii:

Unknown spunea...

Imi plac tare mult retetele tale si pozele tale!

sara & Miki spunea...

Imi place reteta si cum arata. Pupik.

pansy spunea...

arata grozav tartele astea rustice.imi place blogul tau si mi-ar place sa facem shimb de link-uri

carnetul de retete spunea...

Multumesc Kadia si Sara pentru aprecieri.

Pansy ti-am adaugat blogul in lista mea si iti multumesc si tie de aprecieri.

Si va doresc un sfarsit de saptamana placut...