joi, 4 iunie 2009

Garnitura de legume - Printanieres des legumes

Aceasta reteta am realizat-o de mai multe ori, incercand sa o ameliorez. In nici o carte de bucate nu am gasit varianta a -III-A, cea care o prefer.Dar am observat diferenta cand am utilizat morcovi care contin o mare cantitate de zahar (din gradina mea)sau cartofi din comert si facand o alta reteta de morcovi Vichy . Gustul nu este acelasi.
I varianta

Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 4 morcovi
- 4 cartofi
- mazare 200 g
- 1 ceapa
- 30 g unt
-1/2 l apa
- sare si piper.
Preparati toate legumele. Le taiati in bucati mici.
Intr-o oala dupa ce untul s-a topit puneti legumele, amestecind din cand in cand timp de 5 minute. Acoperiti cu apa rece si lasati sa fiarba pe foc domol timp de 30 minute dupa primul clocot pana cand legumele fierte.

A II-a varianta consista a fierbe legumale separat, pentru ca fiecare leguma are propriul ei timp de fierbere.Ceapa se prajeste in unt si apoi se adauga restul de legume fierte si scurse de apa. In acest fel obtinem mai mult gust.

A III-a varianta la fel cu a-II-a, dar adaugand 1 lingurita de zahar in apa de fierbere a morcovilor.

Niciun comentariu: