vineri, 7 mai 2010

Piscoturi...boudoirs...biscuiti de casa fara materie grasa...

Piscoturile sant realizate dintr-un aluat fara materie grasa, este un biscuit sec care nu este nici cracant, nici dur.

Ideea acestei retete, mi-a venit cand am vazut placa de forme. Dar eram curioasa sa o fac si fara forme, deci am facut ambele variante.


Ingrediente - pentru 60 biscuiti :

- 4 oua

- 80 g zahar + 1 lingura zahar pentru albusuri

- 90 g faina

- cateva lingurite de zahar tos

Separati galbenusurile si albusurile.

Amestecati bine galbenusurile cu 80 g zahar, adaugati faina.

Bateti albusurile in spuma, cand fac picuri adaugati lingura de zahar.

Preancalziti cuptorul la 180°C.

Incorporati de 3-4 ori albusurile in galbenusuri, amestecati incetisor.

Puneti compozitia intr-un sac de congelateur taiat intr-un colt sau un aparat pentru biscuiti.


Eu am utilizat aparatul pentru biscuiti, ca si pentru macaroane.

Pentru a face batonasele de aceiasi lungime, pe hartia de copt am tras doua linii, pentru a delimita lungimea lor. Apoi, foia am intors-o si depusa pe o placa de cuptor.


Depuneti aluatul pe foia de copt, si apoi presarati zaharul tos, dupa care in cuptor intre 15-12 minute.


Cand capata o frumoasa culoare le scoateti, le depunti pe un gratar si presarati inca o data zahar tos.


Pentru placa de forme, a fost mai usor de depus aluatul, dar mai dificil a fost cand am dezlipit biscuitii.


Am uns placa cu unt, presarat faina, depus aluatul, presarat zaharul peste biscuiti si in cuptor.


Nu mi-au ramas pentru a-i prepara in charlota sau pentru a-i pastra intr-o cutie metalica, pentru a ramane seci...
Trimiteți un comentariu