vineri, 7 mai 2010

Piscoturi...boudoirs...biscuiti de casa fara materie grasa...

Piscoturile sant realizate dintr-un aluat fara materie grasa, este un biscuit sec care nu este nici cracant, nici dur.

Ideea acestei retete, mi-a venit cand am vazut placa de forme. Dar eram curioasa sa o fac si fara forme, deci am facut ambele variante.


Ingrediente - pentru 60 biscuiti :

- 4 oua

- 80 g zahar + 1 lingura zahar pentru albusuri

- 90 g faina

- cateva lingurite de zahar tos

Separati galbenusurile si albusurile.

Amestecati bine galbenusurile cu 80 g zahar, adaugati faina.

Bateti albusurile in spuma, cand fac picuri adaugati lingura de zahar.

Preancalziti cuptorul la 180°C.

Incorporati de 3-4 ori albusurile in galbenusuri, amestecati incetisor.

Puneti compozitia intr-un sac de congelateur taiat intr-un colt sau un aparat pentru biscuiti.


Eu am utilizat aparatul pentru biscuiti, ca si pentru macaroane.

Pentru a face batonasele de aceiasi lungime, pe hartia de copt am tras doua linii, pentru a delimita lungimea lor. Apoi, foia am intors-o si depusa pe o placa de cuptor.


Depuneti aluatul pe foia de copt, si apoi presarati zaharul tos, dupa care in cuptor intre 15-12 minute.


Cand capata o frumoasa culoare le scoateti, le depunti pe un gratar si presarati inca o data zahar tos.


Pentru placa de forme, a fost mai usor de depus aluatul, dar mai dificil a fost cand am dezlipit biscuitii.


Am uns placa cu unt, presarat faina, depus aluatul, presarat zaharul peste biscuiti si in cuptor.


Nu mi-au ramas pentru a-i prepara in charlota sau pentru a-i pastra intr-o cutie metalica, pentru a ramane seci...

7 comentarii:

Micul spunea...

Eram chiar curioasa pentru ce se foloseste forma.Foarte frumosi biscuitii.
O zi frumoasa sa ai.

Momo spunea...

foarte frumoase piscoturile!

Unknown spunea...

Arata foarte bine! Si cand te gandesti ca nu au nici gram de grasime.
Pe curand

ani.beita spunea...

Pot fi folosite la tiramisu?

carnetul de retete spunea...

Da, le putem folosi pentru tiramisu.

Unknown spunea...

Buna, de unde ai cumparat tava cu forme ? :)

carnetul de retete spunea...

Tava o am de la socrul meu, el a fost brutar.