vineri, 29 mai 2009

Cartofi gratinati - Gratin dauphinois


Reteta am facut-o de multe ori si in mai multe variante. Pe diferite situri romanesti am gasit multe retete de cartofi frantuzesti, dar dupa mine gratinul frantuzesc este gratinul dauphinois. Eu am schimbat reteta de baza, adaugand aromate in laptele fiert. Fiecare poate utiliza ce arome ii place.



Ingrediente ( pentru 4 persoane) :
-1 kg de cartofi nesfaramiciosi
-1/2 litru de lapte
-1 ceapa
-5 cuisoare
-2 foi de dafin
-15 cl smantana
-100 g branza rasa (cascaval)
-1 catel de usturoi
- sare si piper

Puneti laptele la fiert si adaugati aromatele: ceapa curatata si taiata in doua, cuisoarele, foile de dafin, sarea si piperul. Lasati laptele sa fiarba timp de 10 minute. Curatati si taiati cartofii in feliute subtiri.
Strecurati laptele si adaugati cartofii, lasandu-i sa fiarba cu laptele intre 10-15 minute.
Scurgeti cartofii si pastrati laptele. Fierbeti laptele cu smantana.
Preancalziti cuptorul la 200°C.
Frecati un vas cu catelul de usturoi taiat in doua si puneti in straturi cartofii, presarand cu sare si piper fiecare strat.
Cand ati terminat , varsati laptele si smantana deasupra cartofilor si presarati branza rasa si puneti in cuptor timp de 40 minute.

Micul plus - Am folosit o reteta extrasa din "Manuel pratique de la cuisine" - Ecole de Cordon Bleu - Paris, dar am ameliorato in sensul ca eu am adaugat aromatele in lapte.

Foarte important - Gratinul nu trebuie sa fie uscat, suprafata un pic aurita.


Niciun comentariu: