marți, 23 noiembrie 2010

Sfaturi practice - cum decupam un peste - mihalt in file

Aceasta vara am facut deja aceste fotografii, dar ieri le-am regasit in albumul meu de fotografii. Am mai gasit inca cateva retete nepublicate, dar voi reveni mai tarziu, pentru ca timpul imi lipseste... Dar reteta mihaltului in bacon am publicat-o deja in luna iulie...


Taierea in fileuri, dezosarea si inlaturarea pielii mihaltului - in franceza lotte - se realizeaza foarte usor.


De ce aveti nevoie - bineainteles pestele intreg cu sau fara cap (de obicei cand este prezentat la vanzare capul este deja taiat pentru ca arata foarte urat, dar carnea acestui peste este foarte buna), un cutit care taie foarte bine si un crapator (cum ii spuneam acasa). Daca pestele este congelat, puneti inainte cu o seara pestele la decongelat in frigider.
Trageti pielea cu mana inspre coada pestelui. Pielea mihaltului este groasa, aceasta operatie este usor de realizat. Taiati coada pestelui.


Dupa care, taiati cu cutitul carnea de fiecare parte a coloanei verticale si astfel obtineti doua fileuri, pe care puteti sa le taiati in bucati mai mici daca doriti...

Niciun comentariu: