vineri, 13 august 2010

Prajitura cu branza

Nu stiu daca este desteapta, dar stiu ca a fost buna din cauza ingredientelor utilizate. In plus  este o reteta simpla de realizat , amestecam ingredientele si apoi le punem la copt.

Daca trebuie sa numim o prajitura inteligenta pentru ca are un aluat lichid, ar trebui sa numim si altele. In fine, voi scrie reteta asa cum am facut-o eu...

Autor foto : Cristina P


Ingrediente ( pentru o prajitura coapta intr-o forma rotunda de 22 cm aproximativ) :

- 3 oua

- 160 g zahar

- 200 ml smantana lichida

- un pic de sare

- 60 g unt topit

- 125 g faina

- 1/2 lingurita de praf de copt

- 250 g branza de vaci prospata scursa ( eu am folosit ricotella )

- 1 lingurita esenta de vanilie sau un pic de zahar vanilat

Ungeti forma cu unt topit.

Amestecati 2 oua cu 100 g zahar, sarea, pana cand volumul se dubleaza si devine ca o crema.

Adaugati restul de unt topit, smantana lichida, amestecati pana compozitia se omogenizeaza.

Amestecati faina cu praful de copt, dupa care puneti in compozitie, continuand sa amestecati, pana devine omogen. Rezulta un aluat lichid.

Separat amestecati branza cu restul de zahar, zaharul vanilat si un ou. Branza am lasat-o destul de uscata.

Preancalziti cuptorul la 180°C.

Puneti in forma compozitia cu branza, pe un strat si apoi acoperiti si egalizati cu compozitia cu faina.

Puneti in cuptor 45 minute, incercati cu scobitoarea daca iese uscata si lasati prajitura sa se raceasca in cuptorul cald.

Dupa ce sa racit, demulati si pudrati cu zahar.



2 comentarii:

Anonim spunea...

Nu stiu daca-i desteapta,sau cu branza :)
dar arata minunat.
O reteta de tinut minte.
S-a salvat !

sara & Miki spunea...

Ma bucur ca ai postat reteta. Mi-a placut cum arata poza cand ai postat-o si eram curioasa. Pupici.