duminică, 20 iulie 2014

Dulceata de cirese - metoda rapida si economica


Am facut acum cateva zile o dulceata de cirese cu zahar gelifiant care contine - zahar, acid citric si pectina.

este mai rapida ca si metoda pentru ca nu trebuie sa retragi tot timpul spuma care se formeaza, iar timpul de fierbere este redus. Prefer aceasta metoda, si cred ca o voi aplica de fiecare data cand voi avea fructe care sant prea coapte.

Ingrediente :

- 1 kg de cirese fara sambure
- 1 kg de zahar gelifiant


Am spalat ciresele, dupa care am inlaturat samburii.
 Pentru 1 kg de fructe fara sambure, am adaugat 1 kg de zahar gelifiant si am pus totul pe foc intr-o oala mare de fonta.
La inceput am pus pe foc mare pana cand zaharul s-a topit.
Amestecati tot timpul si dupa ce incepe sa clocoteasca reduceti focul.
 Pe pachet timpul de fierbere este de 7 minute dupa ce incepe sa clocoteasca, dar cred ca am depasit acest timp, deaorece aveam inca un pic de spuma. Am continuat pana cand spuma a disparut, apoi am pus dulceta in borcanele sterilizate, le-am inchis cu un capac cu filet.
 Borcanele inchise le-am intors si le-ampus cu capacul in jos, pana cand dulceata s-a racit. Dupa care borcanele le-am pus in camara.
Dintr-un kg de fructe si unul de zahar mi-au iesit 5 borcane de 340 g.

Niciun comentariu: